The sporthorse

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

kränkning nätet, helena lundgren misshandel =bara lögn

Av stallkatten - 12 juli 2012 14:17

Vissa gillar att mobba och misshandla på nätet.När man är kund hos någon ter det sig märkligt.Man tror ju inte folk kan göra så, men när över 10 personer hör av sig och undrar  du måste ta bort hästen där ifrån hon pratar illa om dig och hästen. Sitter och gaddar ihop sig med andra och bara snackar smörja.Jag är en person som är helt emot våld både av människor och djur. när man blir nonchalant bemött + hänglås och kedja på hästens box  (förbjudet förövrigt )och hästen börja tunna ur.erbjöd henne pengar i vittnes  närvaro som hon nobbade.Kom med en ocker faktura 9; för 3 v bete.Försökte få hästen överlåten på sig i hotfull stämmning m 2 vänninnor som även dom ville köpa hingsten. Dock min dotters m vår uppfödning.Vi älskar våran häst vi haft i 15 år. Hästen måste hämtas.Nya köparen skulle komma och stallet kändes ej seriöst att bygga en fin stämmning med nya köparen i.En jätte trevlig hopphästuppfödare från Norrland som ska ha hingst att betäcka naturligt med i Norrland.Han är toppen med superstam och världens bästa lynne+ ursnygg= så det blir bra.

Stallägaren rev då sönder sina kläder och påstods sig blivit misshandlad när hästen hämtades ,däremot försökte hon bränna mig med eltrådarna mot min kropp när jag ledde ut hästen till släpen.Allt framför 4 vittnen som jag tog med mig gudskelov.Vi var där 5 minuter.

 Hon Kopplade o beordrade sedan av släpen från bilen m hjälparen Per till mkt stor livsfara för mig och hingsten.!!!detta är ändå hästfolk hur kan man göra så? Hingsten gick in igen efter att ha ramlat ut baklänges tur vi klarade oss.

Slängde sig i vredesmod på bilen m hugg o slag  .Jag satt i baksätet med en stor hund fastlåst m säkerhetsbältet när vi for pust!Min väninnna körde.

Jag är mer än dubbelt så gammal och skulle aldrig ge mig på ngn så ung. Förvånande nog att hon sedan dök upp på nya gården efter enl hon att ha blivit överkörd och strypt o misshandlad flera mil därifrån. For dit vi åkt med hingsten och belägrade gården  i timtal m vänner som vittna falsk  i 3 bilar.Baktalade mig till gårdens ägare.Sparka bucklor på bilen. Stal hästens grimma + dragkroken på min bil. Hon LJÖG för polisen, så de frihetsberövade mig, som var helt oskyldig.Har inte petat på henne. Alla vittnade till min fördel så jag blev släppt. Hon skickade ut mass-sms om hästtjuv..och hängde ut mig på nätet i facebook.Hotade min dotter på natten kl 4 med att sprätta upp hennes hundar och förgifta dem.Mkt stridslysten enl polisen o sade hon lämnat 4 olika versioner.Hon forsätter sprida rykten till folk om mig tyvärr och vill göra illa. Polisutredningen är nu nedlagd. Hingsten är i Norrland och har det jättebra men jag fick aldrig säga adjö till min vän som vi haft i 15 år. Det kändes mycket sorgligt.


 
 
Ingen bild

Anki

12 oktober 2012 10:39

Om det är den människan som jag är ganska säker på att det är, så finner jag det anmärkningsvärt att hon blir så aggressiv över obetald stallplats när hon och mitt ex occuperar mitt hus (Har bett att de ska flytta.) Och bara betalt hyran i tid 1gång på 2år. För tillfället är den nästan en månad sen! När jag hör av mig och frågar när jag ska få betalt så låter Helena hälsa att jag är "bipolär, manodepressiv med narcisistiska drag". Och hennes sambo anser att jag ska skita i när jag får betalt för att jag inte har med det att göra!
Hennes sambo har f.ö försökt göra samma sak med mig.
1:a versionen; Jag bröt mig in i mitt hus och klämde sedan hunden i dörren.
2:a versionen; Jag bröt mig in, sparkade hunden, misshandlade honom och klämde sedan hunden i dörren.
3:e versionen; Jag bröt mig in, sparkade på hunden, misshandlade honom, slängde papper omkring mig i hela huset och klämde till sist hunden i dörren.
Det blev inte fler påstående eftersom jag meddelade honom att jag givetvis hade sett till att ha vittnen. Sanningen var att jag ringde på dörren och överräckte ett juridiskt dokument och aldrig satte min fot över tröskelen!

stallkatten

7 mars 2013 14:05

stackars dig hoppas det löst sig för dig.HL är helt skadad i hjärnan tydligen. Hon är en stalker och förföljer.Att hon bara orka hålla på hon har väl inget eget liv. vi är många kvinnor som är framgångsrika som drabbas av näthat och förföljelse det är knappt lönt att polisanmäla.Många STALKERS är misslyckade människor som får utlopp för sitt hat och missnöje med sitt liv. Hoppas du får tillbaka ditt hus mvh Lotta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallkatten - 23 januari 2019 17:22


  Wången har köpt en islandshingst .Är inte den på bilden . Wången har annars varit känt för nordsvenskar . Han ska användas av eleverna som nu kommer bli lite vana vid hingstar .. Han ska tävlas och användas i avel . Politik  Nya jordbruksm...

Av stallkatten - 23 januari 2019 17:19

https://www.facebook.com/452393924936464/posts/1137605803081936/ ...

Av stallkatten - 22 januari 2019 00:00


  Nu händer mycket i Sverige ! en av de högsta i Makten Stefan Johansson dog plötsligt sorgligt efter enoperation .Han var Boss på HNS. Satt på mängder av stolar och samordnade mycket mellan riksanläggningarna .Vem hans efterträdare blir vet vi ej ...

Av stallkatten - 21 januari 2019 23:47


  Breeding and Showing is not always easy to Combine . Many owners have to choose . Its takes its toll and also a lit of time to plan everything . Mareowners want the stallion available all weeks . Sezuan Will only be able to use via Froze...

Av stallkatten - 3 april 2018 00:03


Nu äntligen börjar det kännas vår med lite värme i luften. Påskliljor finns nu att ta in...... Fölen kommer nu i massor hos uppfödarna. Förväntngar är stora. Lika stora varje år. Man blir alltid lika glad att se ett skuttande föl som ser fris...

Presentation


hästar till tusen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

thesporthorse

blogglista.se

blogglista.se

Blogglista.se

blogglista.se

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards