The sporthorse

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av stallkatten - 15 juli 2012 23:31

Cash in....casha in vinstpengarna( 350 tusen) ägd av family H&M Persson med Peder Fredriksson i sadeln.Hoppade bra  med tredje placering som följd och snabbt men tydligen lite egen vilja enl Peter som säger sig knappt få hästen på tygeln. Big money i denna klass 640 tusen till vinnaren.. nu börjar det likna något... Vi vill se massor av stora prispengar i Sverige så hästpriserna går upp och det är lönt att föda resp träna hästar i detta land.

Vann gjorde Nicola Philippaerts (Belgien) och fick 640 sköna tusenlappar, ryttaren är bara 18 år ,yngsta någonsin att vinna Falsterbo GP i Sverige.Snabbt red han ,satte allt på ett kort.Det var kul att se!! många bra snabba ritter så applåderna dånade i takt med musiken.Andraplacerade Brianne Goutal från USA  var riktigt bra... hon är månadens rookie på rolexrankingen dvs klättrat snabbast sista månaden. Vi förstår varför, tjejen kan rida och henne kommer vi att höra talas om mer.


Vädret var omväxlande lite blåst, lite sol så det var jackan på...Var tog sommaren vägen, det kändes som höst. Resten av hoppeliten i Europa var i Portugal, där var det nog varmare med sol och medelhavet i bakgrunden.Dit tar jag nästa gång.Jag gillar sol, hav ,värme, goda viner och vackra hästar.


Av stallkatten - 15 juli 2012 09:46

Mötesplatser är viktiga för hästfolk.Man behöver träffas i real life för att bygga kontakter, göra affärer, ha kul helt enkelt. Entreprenörskap är just det att utveckla... sig själv och sin affärsverksamhet.

Många företagare är på plats i falsterbo och visar sina fina produkter. Flödet av kunder är bra och faktiskt bra att vädret ej är så varmt . Besökte några företagare igår och kommer snart rapportera här på denna sida om kanonprodukter vi vill rekomendera för vår läsekrets. SÅ  HÅLL UTKIK!!

Igår träffade jag veterinär från Lybien, Dubai och flera folk från Mellanöstern  som är inom hästindustrin verkligen bra för mina internationella kontakter. Man vill ju bygga kontakter över hela världen.Mellanöstern nästa... here I come!!! Jag måste fylla på listan nu när jag jobbat i 10 länder och vill lära mig mer...

Svenska företag vill exportera mera.I höst drar exportrådet igång storsatsning för att hjälpa di svenske. kontakta mig om du vill veta mer!



Presentation


hästar till tusen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

thesporthorse

blogglista.se

blogglista.se

Blogglista.se

blogglista.se

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards