The sporthorse

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Avundsjuka igen?Stalkers/ TV/ Djurskydd

Av stallkatten - 22 december 2013 01:27

Denna blogg har inte haft inlägg sedan april.Senaste dagarna plötsligt väldigt mycket sidvisningar och aktivitet plötsligt. Samtidigt som hot kommer mot mig. Är man kunnig och påläst då får man påhopp.

Undrar nu jobbar länsstyrelsen lördagkvällar klockan 22.39???


Vem jobbar på länstyrelsen lördagkväll 21 december 22.39?? och sitter och skickar hotsms till mig??Man undrar! Kan man hämta 3 fina dressyrhästar man ej ens sett innan och omhänderta dem som står i ett lyxstall med halm upp till knäna  i gummibelagda boxar i underbart skick.Detta  utan att ens försöka ringa mig.. Nej det är inte ok!! Inga missade samtal i mobilen finns!! Rena Gestapometoderna som när man tog konsten från judarna.Folk bryddee sig ej då med. NU ÄR DET DAGS ATT BRY SIG! Bara körde in och stal dom.. Skickar ett sms bara.  Ingen info , de svarar inte på sms.Forsättning kommer att följa.


Ska snart börja skriva om EU frågor! Hjälp vågar man det? Vad kan då hända?Men man kommer att bli påläst och det är viktigt idag visar det sig nu.  kika på FB sidan Djurskydd-nu räcker det. Flera djurägare gråter i hjärtat och är helt knäckta av myndigheter.Det är inte ok!


  Näthat får alla framgångsrika kvinnor stå ut med verkar det som och elak ryktesspridning... sk stalkers jobbar på.  Jag har en -INTE KUL Styggheten själv i fritt fall,  en som gör allt för att förstöra och baktala mig och förtala och skapa nätmobb och säga elaka saker. men synd om folk som inte har ett liv utan springer bakom andra istället för att skapa något själv som är bra.   Ofta är det losers med svag självkänsla.  Lägger ned mycket tid på att fara med osanningar  rena mytomaner som skrämmer livet ur folk, vad trist liv dom måste ha....  kan inte vara kul att se tillbaka på sitt liv och säga vad gjorde jag av det?  Jo jag förföljde en annan kvinna dag in och ut........  De har nog en diagnos  dvs något fel på dem...Vid näthat får de med sig folk som inte förstår bättre har vi sett! och nu även myndigheter,,, bedrövligt!! Trodde de skulle vara kloka och kunniga och göra ett bra jobb. Väldigt konfliktskapande är dom. Man ska inte bara se problem utan hitta lösningar för en fungerande  djurhållning. Vi har helt olika glasögon när vi ser på saker. Nu har jag hållit på i 40 år med hästar så jag har viss erfarenhet. Det gillar man inte utan man vill krossa mig helt helst stycka mig. Allt är fel hos mig  eller på de ställen hästar hålls på. Byggnader för gamla. Jag gillar gamla gårdar med superstora betesmarker.Går att bygga om fint! lösdrift fint för växande djur.Dressyrhästar visar jag gärna i flott showroomstall typ ridhus sandbana mm men då är de vuxna och får vara korta i pälsen och blanka. Jag klipper dom sällan är lite gammaldags där gillar heller inte skrittmaskiner.Bätte ngn skrittar ut dem, vi har gott om arbetslösa stallflickor som kan få jobb med det i Sverige.Hästar älskar en tur i skogen i lagom takt.Hästbranchen behöver flera jobb till ungdomar så vi får folk som blir rutinerade och kan leva på sin passion.


 Nu är jag i skottzonen!!  Attack från alla håll!


Jag har haft ett framgångsrikt liv fött upp massor av fina hästar med hårt jobb.... det väcker avundsjuka! när jag var med i TV och radio med egna program då blev folk helsura av avundsjuka förutom dom som älskade att se mig och höra vad jag hade att säga.. De hörde av sig från när och fjärran- det var kul!!  De hade få vänner de kände som levde som Pippi Långstrump på en stor gård med en hel flock hästar.Ja det är faktiskt få idag som har haft hingst med ston och föl i samma flock( överlägset dräktighetsresultat enl forskning  99 %)  Och var kan de se 4 generationer häst på en gård numera?.De är bara nördar som mig som har det stora intresset att ha så.. dundermycket jobb varje dag men det ger bra motion och ett glatt sinne!!

Jag tror på extensiv uppfödning i flock på stora gräsmarker mkt rörelse för bra muskler och det ger friska hästar.. men det retar gallfeber på länsstyrelsen. de vill hästar ska stå i guldbox med 4 täcken..... Få är sjuka från min uppfödning och alla nästan framgångsrika många i topp!! det är kul!! Det är äkta glädje!Jag vet vad jag kan och det finns inte många med min internationella erfarenhet av hästuppfödning träning mm i Sverige. 40 års hästkunnande.Riktig nörd  läser allt....Kollar all ny forskning runt om i världen..Jag vill bara lära mig mer och mer+ jag är glad och positiv med ett hjärta av guld.Man ska vara snäll . Det kan folk bli arg på !

Du är för envis säger mina vänner...  De har alla lagt av med häst uppfödning..Ja vet säger jag, man borde sluta nu det är rena häxjakten på hästuppfödare i Sverige.  Mycket rättsosäkert läge just nu.Farligt  Hagar växer igen och stallar står tomma alla hatar kontroller hit och dit då får stallet vara tomt!  Det är  dagens landsbygdsutveckling!!  Eskil vad gör du???Detta är en samhällsfråga ska vi ha uppfödning av djur i Sverige?? 

Minsta osämja då ringer folk länstyrelsen som genast rycker ut och gärna plockar åt sig hästar. Helst fina!

Typ gör du inte som jag säger, ropar jag på vargen.Dialog har man ingen med djurägarna...Så går det till!!  Visste ni det?Folk tror inte detta kan hända i vårt land! Rena laglösheten just nu Länsstyrelsen skapar egna lagar.Bryter emot EU lagarna, anser jag. Rätta mig om jag har fel! TV undrade om djurskyddet   ,,vad händer... vi vet.. Kycklingarna kan vänta....De är ju redan döda...  


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av stallkatten - 23 januari 2019 17:22


  Wången har köpt en islandshingst .Är inte den på bilden . Wången har annars varit känt för nordsvenskar . Han ska användas av eleverna som nu kommer bli lite vana vid hingstar .. Han ska tävlas och användas i avel . Politik  Nya jordbruksm...

Av stallkatten - 23 januari 2019 17:19

https://www.facebook.com/452393924936464/posts/1137605803081936/ ...

Av stallkatten - 22 januari 2019 00:00


  Nu händer mycket i Sverige ! en av de högsta i Makten Stefan Johansson dog plötsligt sorgligt efter enoperation .Han var Boss på HNS. Satt på mängder av stolar och samordnade mycket mellan riksanläggningarna .Vem hans efterträdare blir vet vi ej ...

Av stallkatten - 21 januari 2019 23:47


  Breeding and Showing is not always easy to Combine . Many owners have to choose . Its takes its toll and also a lit of time to plan everything . Mareowners want the stallion available all weeks . Sezuan Will only be able to use via Froze...

Av stallkatten - 3 april 2018 00:03


Nu äntligen börjar det kännas vår med lite värme i luften. Påskliljor finns nu att ta in...... Fölen kommer nu i massor hos uppfödarna. Förväntngar är stora. Lika stora varje år. Man blir alltid lika glad att se ett skuttande föl som ser fris...

Presentation


hästar till tusen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

thesporthorse

blogglista.se

blogglista.se

Blogglista.se

blogglista.se

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards