The sporthorse

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av stallkatten - 12 juli 2012 15:50

Tänk man har hållit på ett helt liv med hästar.Det har nästan alltid varit kul och mycket omväxlande. Alla länder som jag besökt och jobbat i och träffat spännande hästfolk och sett stora stuterier. Horselovers har alltid något att prata om och man kan snabbt utbyta tankar.

Jag vill alltid se det positivt och inte vara avundsjuk liksom se det i ett helhetspespektiv, det är så kul när man delar en passion.Detta oavsett ras, var och en gillar sin ras och så ska det vara.

Det gäller att se möjligheterna och greppa dem! Gillar du hästar kan du åka var som helst i världen och träffa kul folk!Jag har jobbat i 11 länder och sett massor.

Tillochmed Kungen har jag varit ute med på middag tack vare hästarna...åkte i hans Säpobil.. Det var kul det...

Jag vill att folk ska ha kul med hästar och hästsport. Detta lite tråkiga som är nu att folk sablar ned varandra på nätet ,försöker sno åt sig hästar på oriktiga sätt, anmäler varandra så folk tappar sugen   = det är ingen kul utveckling.Hur får man stopp på det?Har folk inte kul längre? Varför är det ok att ge sig på hästuppfödare? Det verkar inte vara ett dugg rättsäkert heller numera.

Framförallt negativt för Sverige, fler och fler lägger av med hästuppfödning och håller på med något annat.

Min Passion är hästar och ponnyer. Energin borde läggas på att utveckla verksamheter och ungdomar så allt blir bra mycket bättre.

Sverige verkar ha en regelhysteri och alla småpåvar som ska övervaka allt och alla.Mår dom bra? Tror ej det... min vänner säger de borde :Get a Life! helt sant. Ta vara på ditt liv så det blir så bra som möjligt!

Dagarna kommer inte igen så ha kul idag från och med nu....





Av stallkatten - 12 juli 2012 14:17

Vissa gillar att mobba och misshandla på nätet.När man är kund hos någon ter det sig märkligt.Man tror ju inte folk kan göra så, men när över 10 personer hör av sig och undrar  du måste ta bort hästen där ifrån hon pratar illa om dig och hästen. Sitter och gaddar ihop sig med andra och bara snackar smörja.Jag är en person som är helt emot våld både av människor och djur. när man blir nonchalant bemött + hänglås och kedja på hästens box  (förbjudet förövrigt )och hästen börja tunna ur.erbjöd henne pengar i vittnes  närvaro som hon nobbade.Kom med en ocker faktura 9; för 3 v bete.Försökte få hästen överlåten på sig i hotfull stämmning m 2 vänninnor som även dom ville köpa hingsten. Dock min dotters m vår uppfödning.Vi älskar våran häst vi haft i 15 år. Hästen måste hämtas.Nya köparen skulle komma och stallet kändes ej seriöst att bygga en fin stämmning med nya köparen i.En jätte trevlig hopphästuppfödare från Norrland som ska ha hingst att betäcka naturligt med i Norrland.Han är toppen med superstam och världens bästa lynne+ ursnygg= så det blir bra.

Stallägaren rev då sönder sina kläder och påstods sig blivit misshandlad när hästen hämtades ,däremot försökte hon bränna mig med eltrådarna mot min kropp när jag ledde ut hästen till släpen.Allt framför 4 vittnen som jag tog med mig gudskelov.Vi var där 5 minuter.

 Hon Kopplade o beordrade sedan av släpen från bilen m hjälparen Per till mkt stor livsfara för mig och hingsten.!!!detta är ändå hästfolk hur kan man göra så? Hingsten gick in igen efter att ha ramlat ut baklänges tur vi klarade oss.

Slängde sig i vredesmod på bilen m hugg o slag  .Jag satt i baksätet med en stor hund fastlåst m säkerhetsbältet när vi for pust!Min väninnna körde.

Jag är mer än dubbelt så gammal och skulle aldrig ge mig på ngn så ung. Förvånande nog att hon sedan dök upp på nya gården efter enl hon att ha blivit överkörd och strypt o misshandlad flera mil därifrån. For dit vi åkt med hingsten och belägrade gården  i timtal m vänner som vittna falsk  i 3 bilar.Baktalade mig till gårdens ägare.Sparka bucklor på bilen. Stal hästens grimma + dragkroken på min bil. Hon LJÖG för polisen, så de frihetsberövade mig, som var helt oskyldig.Har inte petat på henne. Alla vittnade till min fördel så jag blev släppt. Hon skickade ut mass-sms om hästtjuv..och hängde ut mig på nätet i facebook.Hotade min dotter på natten kl 4 med att sprätta upp hennes hundar och förgifta dem.Mkt stridslysten enl polisen o sade hon lämnat 4 olika versioner.Hon forsätter sprida rykten till folk om mig tyvärr och vill göra illa. Polisutredningen är nu nedlagd. Hingsten är i Norrland och har det jättebra men jag fick aldrig säga adjö till min vän som vi haft i 15 år. Det kändes mycket sorgligt.


Presentation


hästar till tusen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

thesporthorse

blogglista.se

blogglista.se

Blogglista.se

blogglista.se

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards